blank
FILMY
" ( - . 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C Č D Ď E F G H Ch I Í J K L Ľ M N O Ó P Q R Ř S Ś Š T Ť U Ú V W X Y Z Ž
Všechny filmy

Komentáře

ke článku: Filmaři na TV Regina
ze dne 03.04.2014, autor článku: Ing. Emil Pražan

Komentář ze dne: 03.06.2014 09:54:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Prochor (prochorm@seznam.cz)
Titulek: Není amatér jako "amatér"
….tak si někdy myslím, že oproti nám „amatérům“ očarovaných filmováním, to mají přece při tom řazení a rozdělování do soutěží (po stránce rozumové) kam koho a kdo kam patří a tím kdo bude mezi sebou soutěžit, to mají iučitě snažší ti amatéři, kteří holdují motoristickému sportu, která je také stmeluje a zdokonaluje a také ji obdivují. Vkládají do ní peníze a musí i trénovat, když si chtějí zasoutěžit ! Proto si vytvoří
a vytýčí trasu, rozdělí se do skupin dle obsahů soutěžících strojů a pak jsou povoláni na startovní čáru!..............Prostě zhotoví si předem své propozice !
Proto se n i k d y n e s t a n e, že na stejné startovní čáře budou vedle sebe stát: „ Pionýr-50ccm “, teréní Jawa,či kategorie F-1 ! Nu a jde to !!!

U videoamatérů by to mohlo jít také, a pokud tomu tak není, jsou na vině organizátoři jednotlivých soutěží, že na „startovní čáru“ nechali vedle sebe postavit různou „kubaturu kamer “ a někdy i zapomenou na sdělení jak jsou a kým zabezpečováni !
Odborná porota by měla lehce poznat, jak a který záznam je pořízen pouze kamerou , v ní dokonce sestříhán ! Pozná se také jakou kamerou byl snímek natočen! Jestli analogovou, či digitální a rovněž oko znalce pozná, který záznam prošel stříhacím pultem, byl digitalizován, aby mohl být až dodatečně obohacen (což ruka neumí) mnoha prvky triků, úprav barev, jejich vyvážení, animace, grafiky a tím tvorba textů...... (jó, pan Vladimír Rula, to byl amatér)…..! nechť je prominuta má poznámka, ale pan Rula, kdyby měl k dispozici štáb, který sloužil p. Formanovi, tak možná vytvořil takový film, že bychom my druzí koukali ! A naopak, kdyby p. Forman měl v rukou kameru od p. Ruly, tak by možná neuspěl ani v jedné ze soutěží ( možná, pokud by tam neměl „strýčka, švagra, kolegu“ a pod.)

Udělat propozice pro určité kategorie, by nemělo být problémem. Na odborné porotě pak bude záležet, aby posoudila, zda uváděný snímek odpovídá kritériím zadaných pořadatelem soutěže ! Proto jsou u mnoha soutěžích n u t n é pak i ty předvýběrové komise.

Rád se přikláním k názoru, že řadit se mezi profesionály a myslet si, že nade mnou je až samotný Bůh, tak to pak ani přece nejsem amatér....., ale pak i Mmozí z nás mohli slyšet mezi občany, jak a který uváděný film z té profesionální tvorby se skutečně obyčejnému diváku líbil, byť naproti tomu profesionální odborníci a kritici již předem film vychvalovali . Ovšem ti lidé, pro něž měl být film tvořen, tak jej o d m í t l i ! Nebyl pro ně !

Poroty by také měly zauvažovat o tom, proč ten amatérský snímek vznikl. Jeho původem může pak být dáván vděk okolí v němž žije. Také by se mělo posoudit, co jim chtěl svoji kamerou sdělit………

A snad mi ještě na závěr odpustíte napadající v tuto chvíli písničku Jana Werich, která začíná slovy:
„Páni docenti, filologové, profesoři, magistři, archeologové ……….a pokračuje zpěvem: ale tady je kovář, klempíř zedník….“ a následuje text, který dává najevo komu vlastně se má dostat díků, a komu by technika (v tomto případě Golém) měla být n á p o m o c n á.

Nezlobte se za můj názor
Mirek Vlad. Procházka

Komentář ze dne: 04.06.2014 12:22:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Ing. Emil Pražan
Titulek: Re: Není amatér jako "amatér"
Vážený pane Procházko, věnuji se amatérskému filmu už 60 let. Mojí profesí byla funkce metodika jak krajského, tak ústředního. Amatérský film je svébytným oborem, který zde působí prakticky od roku 1921, organizovaně pak od začátku třicátých let. Významnými mezníky bylo založení prvního klubu u nás, ČKK Praha v roce 1935 a dále rok 1937, kdy se Československo stalo zakládajícím členem UNICA, které spadá pod organizaci UNESCO. Česká republika jako pokračovatel první republiky si získala ve světě vážnost nejen mezinárodními úspěchy, je ale také velmocí v počtu soutěží. Jako člen mnoha porot vím, že technické prostředky, o nichž mluvíte, se v časech jejich vývoje neustále proměňují. Představte si, že členové porot po celá desetiletí neberou tyto proměny vůbec v úvahu a sledují zejména kvality t v ů r č í . Jestli autor film stříhá tak či onak a na čem, o to se vůbec nejedná. Kdybyste mohl nahlédnout do jednání porot, snadno byste se o tom přesvědčil. O tom, jestli je výsledku dosaženo tou či onou kamerou, neberou porotci na žádné soutěži vůbec v úvahu. Ano, za kamerou musí stát amatér. Ale ani o to se nejedná, jaké má povolání nebo jak se ve prospěch filmu angažuje jiným způsobem. O kvalitách pana Ruly se nehodlám rozšiřovat, jak se říká, o mrtvých jen dobře. Ale i bez ohledu na váš názor si myslím, že by do štábu pana Formana sotva zapadl. Už toho hodně pamatuji a jako včera si vzpomínám, jak v osmdesátých letech točil Forman v Praze Amadea. Tehdy měli američtí filmaři svoje stany rozložené na Malostranském náměstí. Když jsem se tehdy zeptal jakéhosi asistenta produkce na to, jaký má pan Forman rozpočet, udiveně se na mě podíval. Porozuměl jsem jeho angličtině: Pan Forman nemá žádný rozpočet, co potřebuje, to dostane. To samo o sobě svědčí o možnostech našeho proslulého režiséra. Pokud jde o televizní stanici Regina, jsem opravdu rád, že se konečně desítky amatérských filmů dostanou na obrazovky televize. Usiloval jsem o to několik let a věřte, že mě odmítly nejen ČT, ale i Nova, Barrandov a Prima. Pokud bude někdo můj počin považovat za méně vhodný, je mi to líto. Myslím si, že si to ti nejlepší autoři, kterých má být v dohledné době dvacet, plně zaslouží. S pozdravem Emil Pražan.


Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

blank